torsdag 15 januari 2009

What a day day.


Idag har jag en sådan dag som jag älskar att ha. Inga måsten, inget arbete, inte någon skola och inte något annat inbokat. Så jag sov till klockan elva. Upptäckte då att hon jag bor med, underbar som hon är, hade städat vår toalett så att den var skinande ren. Åt frukost, såg två avsnitt av OC, läste senaste ELLE.
Började sedan att städa mitt rum vilket var verkligen nödvändigt eftersom det har sett ut som en missbrukare eller bara en person som inte bryr sig om sin omgivning det minsta har bott här den senaste tiden. Så nu är det kliniskt rent och väldigt propert. Gick sedan iväg och köpte häftmassa för att sätta upp bilder, foton och andra saker på mina väggar. Vilket jag har tänkt göra väldigt länge men har alltid glömt bort det eller haft fullt upp med annat. Firade att mitt sovrum blev så tjusigt genom att äta två kolasnören. 
Pratade i telefon med min mamma som påminde mig om att min farmor fyller 85 år idag så efter att vi hade talats vid beställde jag ett blommogram till henne. Jag gillar att beställa blommor till människor. Får mig alltid att känna mig som en viktig människa. Önskar bara att jag hade en sekreterare som jag kunde beordra att sköta själva beställningen. Det hade varit det ultimata. Efter det så beställde jag ett par skor som jag har tjatat om en längre tid. Har till och med haft på mig dem i drömmar den senaste tiden. Så jag såg det som ett tecken på att dom behövde mig, eller att jag behövde dem kanske. Efter det så började jag laga mat så nu ska jag äta lite zucchinisoppa. Och efter det ska jag gå ner till posten och konfrontera dem angående ett paket som jag vet ligger där men att dom inte har skickat någon avi till mig.

Och efter det ska jag bara rulla tummarna.

Uppdatering: Var nere på posten och frågade var fan mitt paket var. Genierna där sa att de inte har skickat någon avi till mig för att det saknades ett postnummer på paketet. Lustigt att det ska vara så komplicerat när postutlämningen har precis samma postnummer som mig. Vilket dom förklarade men att mitt paket har hamnat på ett annat ställe så jag måste gå dit imorgon. Va fan också. Livet är så jävla komplicerat.

Inga kommentarer: