fredag 2 januari 2009

Dagens låt, dagens ändring, dagens sysselsättning, dagens ALLT


Jag försöker vara en deppmänniska ibland. Igår hade jag en sån dag. Jag låg under mitt 260x280 cm stora täcke och filt i mörkret och lyssnade på Damien Rice (!) men så ringde Anna och jag svarade inte. Hon ringde igen och jag svarade inte då heller. Då fick jag så otroligt dåligt samvete. Att jag inte svarar i telefon när en av mina närmaste vänner ringer är pinsamt. Bara för att jag försökt vara deppmänniska. Jag gick ut igår och trampade sönder några kartonger. Dom hade varit på mitt rum i en evighet och samlat damm men nu är dom utplånade. Sedan råkade jag skära mig i fingret igår. Vi kan ungefär jämföra det med att skära sig i handlederna bortsett från att det jag gjorde igår var en olyckshändelse. Då blev jag bara arg på mig själv och äcklad för att det kom blod överallt och kom fram till att jag kommer aldrig någonsin att skära mig i handlederna. Fy fan vad äckligt.

Bara för att det känns som att jag på nyårsnatten förlorade en av mina närmaste vänner, i mina tankar då jag satt och funderade över vår situation i en evighet. Och att jag kom till den insikten att jag är patetisk som inte kan gå vidare i mitt uppfuckade kärleksliv så är det ingen anledning för att ligga under täcket och lyssna på deppdeppdeppmusik. Nej nej Skärpning! Önskar att någon kunde slå mig över fingrarna med en linjal just nu så att jag förstår att jag måste skärpa mig.

Idag har jag plattångat mitt hår. Alltså jag har dragit ut alla uttjatade lockar ur mitt hår. Det är så roligt att min mamma säger att jag ser mer dramatisk ut i platt hår när jag kallas för åskmolnet i mitt vanliga burrburr. På bilden ovan ser ni resultatet.

Nu ska jag gå till NK och en sväng förbi systemet och några ärenden. Ska köpa frukt eller något sedan. Har hoppat över frukosten idag. Frukost är för svennar.




För att fira att Ellika kommer hit i afton så måste jag ha den här som dagens låt.

The Belle Stars - Iko Iko

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag älskar att du vågar ha så där kort och vackert hår. jag har länge velat våga klippa page, men jag är så orolig för att jag ska ångra mig! Pannluggen håller jag på att spara ut igen. . men den kolsvarta färgen består. Gillar att läsa din blogg, verkligen. Kan liksom identifiera mig med den, helt sjukt. btw, kommer att citera dig i min blogg. Kram!