torsdag 1 januari 2009

Dagstur.


























Jag och Kajsa ska åka på en dagstur, ni vet sånt där som gamla tanter gör, till någon stad i Sverige. Just nu är Karlstad eller Kalmar dom två städerna som känns mest lockande. Egentligen så spelar det nog ingen roll var vi åker eftersom jag har i princip besökt Sveriges alla "större" städer redan. Vi är mest intresserade av att åka till en stad med bra utbud på secondhand och antikviteter (den här meningen gjorde just att jag åldrades 60 år mentalt). Tanken med att åka bort bara över dagen är väl för att försvinna för en liten liten stund. Och för att jag vill kunna använda mig av ursäkten "Äh det är ju semester." när Kajsa säger att jag röker för mycket. Så vi behöver förslag helt enkelt.

Och om någon skulle tipsa mig om en norrländsk stad så halshugger jag den personen.

Inga kommentarer: