söndag 25 januari 2009

Lördagkvällen och nypen.

Igår var, som nämnt tidigare jag, Zandra och Rinda hemma hos Erik och drack lite alkohol, lyssnade på dammiga vinyler och rökte i fönstret. Vilket var otroligt trevligt. Finns det något mer charmigt än en dekadent tillvaro?

Vid halv ett åkte vi till Fasching. Fick stå och köa i över en timme innan vi kom in. Jag är verkligen inte en kömänniska så mitt humör hade sinats bort som smör i solsken innan vi var där inne. Framför oss i kön stod det ett killgäng eller rättare sagt ett äkta grabbgäng på cirka fem snubbar som hade "slicka" kläder, kängor och byxor som satt fel. Givetvis så skulle dom envisas med att prata med oss. Två av dem väldigt irriterande, en lagom irriterande och två som stod i bakgrunden och skämdes över sina polare. Väl där inne så letade de reda på oss och skulle dra iväg med oss till dansgolvet och den värsta av dem skulle ha vad han tror är smooth talk prat med mig. Genom att säga "Jag vill ligga med dig, vill du ligga med mig?" och "Alltså jag vill bara haaaa dig du är ju så söt". Enligt mig så finns det inget som är mer äckligt än killar som snackar sådär. Han var äckligheten själv. Jag sa att jag inte var intresserad och pekade på ett tjejgäng som stod en bit bort och sa att han borde gå till dem och försöka finna ett napp där. Då nöp han mig i rumpan. Hårt och grovt. Det är inte första gången det händer heller och jag blir lika sur varje gång. Tror inte killar att man märker när de i onyktert tillstånd lägger en hand på ens rumpa? Tror de att vi tjejer blir smickrade av att de nyper oss?
När jag gick iväg till min vän Erik för att säga det och för att fly undan från dåren på dansgolvet så nöp även Erik mig i rumpan. VAD FAN?!

Men roligt var det ändå. Helt klart.

Jag har snygga skor.

Zandra kör modebloggsposen i Eriks kungliga trapphus.

Zandra

Rinda och Eriks konst.

Rinda och cigarettrök.

Erik och vinylspelaren och Zandra och bokhyllan.

"Det bästa jag vet är att fotografera i hissar" sa jag.

Dansgolv.

Inga kommentarer: