tisdag 20 januari 2009

Rätt eller fel?

Igår kom det ett snöfall i Stockholm som resulterade till trafikkaos, att större delen av invånarna svor och halkade sig fram, att alla frös lite extra trots att det fortfarande var plusgrader. När jag gick till tunnelbanan på väg hem från jobbet så träffade jag först på en uteliggare som frågade om jag hade en cigarett att bjuda på. Självklart hade jag det. När jag satt och väntade på tåget så frågade en annan uteliggare om jag hade pengar så jag gav honom det jag hade på mig. När jag kom hem stod det två uteliggare utanför porten till mitt hus och frös så jag släppte in dem och visade var källaren var och sa att dom kunde sova där över natten. Är detta fel? Eller rätt?

Rätt tycker jag givetvis. Men jag antar att allt är subjektivt med tanke på att vi lever i en värld och i ett land där människor bor på gatan. Och det skitsnacket att dom hade precis samma förutsättningar som alla andra när de var unga köper inte jag. Det är ren bull.

Inga kommentarer: