tisdag 6 januari 2009

Matblogg.

En del av mina vänner har föreslagit för mig att jag ska starta en blogg med recept och bilder på saker jag bakar och lagar. Men eftersom jag har en regel att aldrig någonsin följa recept utan att köra på magkänsla så tycker jag att den idén låter otroligt svår och krävande. Jag har verkligen ingen motivation till att börja skriva ner ingredienserna och mängden som jag använder mig av. Sedan så avskyr jag att laga mat bara till mig själv. Vilket resulterar till att mina matintag har ungefär lika hög standard som en ungkarls utan spis när jag inte ska bjuda någon på mat eller på fika.
Men för att ändå göra matfantasterna nöjda så ska jag dela med mig av vad jag kommer äta idag och en vecka framåt. Med början nu.

Frukost: En halv liter grönt te från Sonnentor, en bafucin, en c-vitamintablett, en B12-tablett och en Ipren. Jag är sjuk vilket förklarar alla äckliga tabletter. Fortsättning följer...

Lunch: Två Pågenskorpor och ungefär 3 dl vatten.

Mellanmål: Två Bafucin och en Ipren.

Middag: Två tofukorvar och Heinzketchup och ungefär 5 dl vatten.




Dagens låt:



Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Ladybird
Finns det någon som är mer man än Lee? Skulle inte tro det.

Inga kommentarer: