lördag 10 januari 2009

Lördag.

Usch jag har ångest över att spendera kvällen på en jobbfest. Dels för att det är nog den mest "vuxna" grejen jag har gjort i hela mitt liv och för att jag får panik över att spendera tid med människor som jag inte har något gemensamt med. Vad ska vi prata om? Vad är det okej att säga? Dessutom så känner jag inte ens personerna på mitt jobb. Jag har varit där i tre månader, dom har varit där mellan 3 till 10 år. Sedan är det ett knytkalas också, vilka jag avskyr. För då blir det bara att man pratar om maten hela kvällen och givetvis att alla envisas med att deras rätt är den godaste och att man kommer äta hela kvällen. Mat som jag är orolig för att smaka från för att den knappast kommer vara vegansk så då måste jag ljuga ihop någon ursäkt för att jag pallar inte att säga till människor som dessa att jag är vegan. De är inte sådana som har förståelse eller vet nog inte ens vad det är. Så då måste man förklara och ta alla de typiska frågorna som "vad äter du till frukost då?". Inte nog med det heller så kommer alla att ta med sina "partners" ikväll utom jag. Jag vägrar och jag har inte heller någon jävla partner som jag tvingar med på tillställningar som dessa. Även om jag hade så skulle jag inte vilja ha med honom dit heller. Så elak är jag inte.

Men det kanske blir trevligt. Vad vet jag? Jag ska försöka iallafall. Ska göra en couscoussallad att ta med. Ska lägga upp bilder sedan. För den kommer bli snygg och god. Men framförallt snygg.


Dagens:


Moneybrother - Feelings Getting Stronger In The Dark

Inga kommentarer: