måndag 26 januari 2009

Blå helg blå måndag.

Fy fan, idag mår jag verkligen piss. Den här helgen har varit så extrem och bisarr att jag orkar knappt titta tillbaka på den. I fredags var jag och Zandra ute och åt och jag misstänker starkt att jag blev grundlurad av Hermans eftersom jag fick paniksmärtor i magen. Så troligtvis sa de till mig att någon av maträtterna var vegansk fast den innehöll mjölk för det var precis sådana smärtor som jag fick innan jag fick det klart för mig att jag var intolerant mot laktos för många år sedan jag drabbades av. Men givetvis så skulle jag vara hård och ignorera smärtorna så vi drog ut och drack öl och rom och cola istället. Träffade två fula killar som envisades med att sitta vid vårt bord och skåla med oss hela tiden. Fattar inte grejen. Albin kom dit i alla fall och höll oss sällskap. Tog en taxi hem till mig när vi tröttnade. Albin blev sur på kvinnan som körde taxin för att han tyckte att hon var en nazikärring. Kanske lite, lite grann nu när jag tänker tillbaka på det.

Vaknade upp med vidriga magsmärtor i lördags. Kunde knappt stå men envisades ändå med att hålla en "dead face" min för att inte vara till besvär. Drog ut och åt frukost och gick lite på stan men efter ett tag så orkade jag inte mer utan åkte hem och försökte sova bort smärtorna. Vilket inte gick. Zandra kom och tröstade mig när hon hade spenderat nog med pengar och gick iväg och köpte mat och frukostmat. Jag låg i sängen och nästan, bara nästan, grät och skrek "jag viiiiiiill ju gå uuuuuuuuut ikvääääääll". Fick då en snilleblixt att jag har tidigare hört att den bästa kuren mot magsmärtor är att dricka ett glas vatten utblandat med potatismjöl. Det var nog det äckligaste jag druckit i hela mitt liv. Jag började hulka och skrika och la mig ner på golvet i min hall och sparkade med benen. Till Zandras förtjusning. Men det funkade faktiskt. Så testa det!
Vi gick ut och stod i en köjävel i en timme så igår kände jag mig dålig och idag är jag jätteförkyld.
Igår var jag och Kajsa på stan och jag frös för att jag envisades med att ha en kappa med lite kortare ärmar. Trekvartsärm som det så fint heter. Var ute och åt igår men jag var mest bara trött och slumrade var femte minut. Åkte hem till mig och Edvin kom hit för första gången. Kollade på mitt underbara favoritklipp på Youtube. Foppa, underbara Foppa.
Pratade i telefon med min mamma. Tror verkligen att hon njuter av att få höra lite skvaller. Men det är roligt att prata med henne för jag saknar henne och pappa och såklart Cosmos också.

Men jag mår verkligen dåligt idag. Hostar och har ont i halsen och skakar i hela kroppen. Jag som ska göra en intervju 11.30 idag och har skola från 13.00-16.00. Helvete. Jag har inte tid att vara sjuk. Verkligen inte. Jag vill att någon ska komma hit med soppa och tycka synd om mig.


Men ändå så ger jag er min morgon. Jag är väldigt snäll.





Fred Åkerström - Jag Ger Dig Min Morgon

Inga kommentarer: