tisdag 27 januari 2009

I alkoholens dimmor.

När jag var yngre så brukade jag alltid skylla på att alkoholen fick mig att göra dumma saker. Att den gav mig dåligt omdöme. Att det man sa när man var onykter kunde man senare skylla på alkoholen, att man inte menade vad man sa och att man inte alls förstod varför man hade sagt sådana korkade saker. Jag kan inte tala för någon annan men förmodligen så är det nog många som kan identifiera sig med det beteendet. Givetvis så har jag fortfarande gjort en hel del misstag de senaste gångerna jag varit onykter. Exempel på dessa är att slå sönder flaskor eller försöka göra omöjliga gymnastikövningar. Eller att alltid hamna i bråk med idiotkillar.
Men jag har även börjat inse att när mitt goda omdöme sinar i alkoholens dimmor så kommer sanningen ofta fram. För mig och för de jag är med. Man lyckas inte hålla inne sina hemligheter. Det här är synnerligen intressant och lite läskigt.

Inga kommentarer: