onsdag 21 januari 2009

För att det är roligt.

En lista

Bra saker:

1. Min utbildning.

2. Långa, söta, tvådimensionella* killar som har t-shirts med tryck från bra tv-serier.

3. Killar med ett väldigt hårt yttre men med en väldigt mjuk insida.

4. Att jag får lön på fredag.

5. Att jag lär spendera en stor del av mina pengar den här helgen.

6. Att Zandra kommer hit i helgen.

7. Att Rinda kommer hit på lördag.

8. Att Anna kommer hit nästa vecka.

9. Att det faktiskt finns killar som ser ut såhär
Världen kanske inte är en sådan dålig plats trots allt.


Mindre bra saker:

1. Allt tjafs med registrering, passerkort och lösenord på skolan.

2. Att andra säsongen av OC inte fungerar som den borde på min dator.

3. Att jag trodde jag var ensam att använda strumpbyxor med mycket hål men nu är det helt plöstligt så jävla mycket fashiön att ha det.

4. Att min chef lär bli irriterad då jag säger till honom att jag inte kan jobba för att jag vill satsa allt jag kan på skolan.

5. Att alla gånger min farmor har ringt till mig den här veckan så har jag inte haft möjlighet att svara.

6. Att jag har ett blåmärke på låret som är ungefär lika stort som låret själv. Och att det är inte blått utan svart, jävligt fresh.

7. Att jag inte har skrivit på min bok på flera veckor. Lär ju bli klar lagom till pensionen.

Helt värdelösa saker:

1. Att det slutar med att jag får utskällning av personen som jag vill skälla på.

2. Att jag lär inte ha tid och möjlighet att åka till Brighton i Februari.

3. Att det är så halt ute att man måste tänka på hur man går hela tiden och att man ändå halkar till i varje steg så att man blir svettig på ryggen av ansträngning och av ren ilska.

4. Att när jag försöker prata med en söt kille så blir jag generad och säger bara "eeehuum eeehh jaaa".

5. Att jag inte kan ha mina nya skor ute nu för att det är så jävla halt.

6. Att trots att en del säger att jag har blivit så "smal" så är jag ändå inte såhär smal.

7. Att jag är för lat för att använda min Marc Jacobs väska. Den är helt enkelt för tung.

8. Att en snubbe i min klass har varit med i den Israeliska armén. Han tigger om bråk.
En hädelse att en sådan typ ska bli journalist.

*Extremt smala

Inga kommentarer: