lördag 7 november 2009

TURNING INTO SOMETHING.

The day after you stole my heart,
Everything I touched told me
It would be better shared with you

And you're hiding in my soup
And the book reveals your face
And there's a splashing in my eyelids
The concentration continually breaks
I did request the mark you cast
Didn't heal as fast
I hear your voice in silences
Were the teasing of the fire
be followed by the thud?

Min dator kraschade för ett tag sedan som jag tidigare har nämnt.
Och visst det kändes rätt så jobbigt att behöva laga den för en smärre förmögenhet
och att allt på den skulle försvinna, som bilder och skolarbeten osv. Men det som kändes värst var att min bok och alla korta noveller och texter jag har skrivit skulle försvinna. Jag låg vaken på nätterna och tänkte på det och min ångest var plågsam och enorm. Jag försökte trösta mig med att jag alltid kan börja om på nytt, så att jag utvecklas mer i mitt skrivande. Men den trösten funkade inte. För att läsa det man skrev vid ett speciellt tillfälle i sitt liv är mer speciellt än att känna en doft som väcker minnen.
Tack och lov så började min dator att fungera igen och allt är fortfarande kvar på den.
För det finns ju absolut inget som är så vackert som en underbart komponerad text. Som den ovan från Arctic Monkeys (tro det eller ej) låt Fire And The Thud.

Inga kommentarer: