fredag 6 november 2009

JAG ÄR LEDSEN.



Jag är ledsen för att jag måste läsa en massa böcker om sådant som jag inte bryr mig om, varken nu eller om ett år eller om tio år.

Jag är ledsen för att jag har en vän som egentligen inte är min vän. Eller vi är väl vänner, men bara på ett väldigt konstigt sätt.

Jag är ledsen för att allt ska vara så komplicerat.

Jag är ledsen för att de människor jag helst av allt vill vara med bor så långt bort. Så långt bort.

Jag är ledsen för att jag tillät mig själv att vara olyckligt kär.

Jag är ledsen för att dagarna är så korta så man hinner knappt göra något man tycker om efter att man har gjort alla måsten och allt jobbigt.

Jag är ledsen för att det ska vara så jävla svårt att hitta en bra film som man inte har sett redan att titta på när man har tråkigt.

Jag är ledsen för att så många jag känner mår dåligt.

Jag är ledsen för att saker helt enkelt inte är som jag vill att de ska vara.

Jag är ledsen för att jag drömmer så konstiga drömmar.

Jag är ledsen för att livet är som det är, det kommer nog inte att bli bättre heller.

Jag är ledsen för att min hälsa alltid är så dålig.

Jag är ledsen för att jag är så gnällig och tröttsam.

Jag är ledsen för att jag är ledsen.

1 kommentar:

nilla sa...

Låter som att höstmörkret har slagit till för dej mä...:) Vad sägs om att kurera oss på en mysig bar med god öl och skitsnack ikväll, så vi blir lite gladare?