fredag 20 november 2009

MIN TUR.

Min tur är känd, känd för att inte existera. Så många gånger har jag varit med om händelser som egentligen inte är möjliga att ske. Slumpen för att de ska ske är väl en på miljonen, men det är precis så min tur är.

Nu på morgonen var jag än en gång med om ett sådant scenario. Jag steg upp halv sex idag för att hinna plugga lite mer innan tentan, gå ut med Zelda, göra mig klar och äta frukost. Jag tog bussen som gick 07.41 från där jag bor (Bergshamra) till Ulriksdal där jag tar pendeltåget mot Flemingsberg. När jag står på perrongen, cirka en minut innan tåget ska komma, ftersom bussen var sen så var jag tvungen att springa precis allt jag kunde för att hinna till tåget, så säger dom i högtalarna att det är signalfel mellan Stockholm central och Stockholm södra. Och att som resenär som hänvisades man därför att ta tunnelbanan från centralen till Mariatorget och därefter gå till Södra station för att ta pendeln. När vi kom fram till centralen så var klockan 08.20. Så jag förstod redan då att det var kört. Men jag åkte ändå till Mariatorget. Men därefter gav jag upp.

Jag missade alltså att göra en tenta på grund av min otur och SL och deras jävla signalfel på pendeltåglinjen.


1 kommentar:

nilla sa...

Fifaan!!! Värdelöööst,va LACK jag skulle bli, inte OK! men du vet att du alltid kan ta en tarre och skicka notan till SL om det skiter sig...?:)