måndag 16 november 2009

SURREAL/BURN IN HELL ANDERSTORPSSKOLAN.

Igår pratade jag och Dennis om vår gamla gymnasieskola i Skellefteå, Anderstorpsskolan. Den skolan kan klassas som ett enda stort skämt då lokalerna där är i otroligt dåligt skick, lärarna är för att uttrycka det korrekt: helt värdelösa, undervisningen är oseriös, i skolmatsalen serverar de för gammal soppa med skalbaggar i. Jag skulle kunna fortsätta hur långt som helst med anledningar till varför den skolan inte går att respektera. Det jag lärde mig där under tre år hade jag lika gärna kunnat lära mig genom att läsa några böcker.

Jag sa igår under vårt samtal att jag önskar att den skolan skulle läggas ner för att det vore en tjänst för framtidens ungdomar. Och tro det eller ej, jag läste just på Folkbladets hemsida att den faktiskt ska lägga ner.

HURRAY!

Inga kommentarer: