tisdag 2 december 2008

Soundtracket.

Om någon människa någon gång skulle vilja, vilket jag hoppas, göra ett soundtrack till mitt liv så hoppas jag att den här låten får vara med och även släpps som singel till albumet.






Och som tips på andra låtar som passar till soundtracket är;
Wu Tang Clan - Wu Tang Clan Ain't Nothing To F*ck With
Devendra Banhart - Little Boys
Casiotone For The Painfully Alone - Don't They Have Payphones Wherever You Were Last Night?
Audrey Hepburn - Moonriver
Bobby Vinton - Blue Velvet
Rjd2 - Here's What's Left
Editors - Colours
Joy Division - Atmosphere
Velvet Underground - Heroin
Håkan Hellström - Kärlek Är Ett Brev Skickat Tusen Gånger
Buraka Som Sistema - Kalemba (Wegue Wegue)
Midnite - Empress
Johnny Osbourne - In Your Eyes
Gregory Isaac - Night Nurse
Morgan Heritage - Down By The River
Misty In Roots - Mankind
Turbulence - Guardian Angel
M.I.A - Jimmy
Bloc Party - On
Spice Girls - Who Do You Think You Are?
Coldplay - Yellow
Cypress Hill - Insane In The Membrane (Badass)
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Al Green - How Can You Mend A Broken Heart?
Junior Kelly - Love So Nice
Deep Purple - Smoke On The Water
Homer Banks - If Loving You Is Wrong
Stevie Wonder - Golden Lady
Monika Zetterlund - Some Other Time (Sveriges bästa genom alla tider)
Erykah Badu - Love Of My Life
Bilal - Soul Sista  (Finaste Smörsoulen)




Som jag hoppas att alla intelligenta människor förstår och förresten så hoppas jag att det endast är intelligenta människor som läser min blogg så har låtarna ovan haft stor betydelse under hela min uppväxt. Somliga lyssnar jag på än idag, somliga inte.

Inga kommentarer: