tisdag 30 december 2008

Five Years

Ikväll, eller ja okej, inatt så satt jag och var helt uttråkad och hade tänkt bedöva min tristess med lite lönlös internethandel från någon lönlös butik. MEN SÅ hände något väldigt oväntat. En tjej från min gymnasieklass som jag umgicks med på den tiden började prata med mig på MSN, var annars? you gotta love it. Jag blev väldigt glatt överraskad eftersom vi inte har pratat eller setts sedan vi tog studenten. Och den kvällen och natten var väldigt dimmig så jag vet inte ens om det blev ett bra avslut på de tre åren vi umgicks. Nåja, vi kom i alla fall in på ämnet kärlek efter en väldigt kort stund eftersom det visade sig att hon läser min blogg. Så låten till den kommande dagen tillägnas till dig Sofia. Inte för att jag vet om du gillar Björk men lyssna och läs texten.




Björk - Five Years


You think you're denying me of something
Well I've got plenty
You're the one who's missing out
But you won't notice
'Til after five years
If you'll live that long
You'll wake up 
All loveless

I dare you
To take me on
I dare you
To show me your palms

I'm so bored with cowards
That say they want
Then they can't handle

You can't handle love
You can't handle love
You just can't handle

I dare you
To take me on
I dare you
To show me your palms

What's so scary ?
Not a threat in sight
You just can't handle
You can't handle love

You can't handle love, baby
You can't handle love
It's obvious
You can't handle

I dare you
To take me on
I dare you
To show me your palms

I'm so bored of cowards
That say they want
Then they can't handle

You can't handle love, baby
You can't handle love,
It's obvious
You can't handle

I dare you, I dare you
I dare you, I dare you




Den här låten gäller även mig. Jag är så trött på ynkryggar som säger att dom vill men inte vågar. Som säger att dom inte kan utan att ge en bra ursäkt. Som får en att hoppas. Som inte säger något över huvudtaget. Ynkryggar är ni hela bunten.

Inga kommentarer: