lördag 27 december 2008

Horoskop.


Sitter och läser mitt horoskop för 2009. Det mest irriterande med att snart börja på ett nytt år är att alla tidningar ska envisas med att skriva om årshoroskop. Det som är näst intill lika irriterande är alla patetiska nyårslöften som människor lovar sig själva. Är det någon som någonsin håller dom? Skulle inte tro det. Nu tänker säkert alla som läser det här. Men varför läser hon horoskop om hon tycker att det är skit? Saken är den att jag gillar horoskop när dom är till min fördel. Vilket dom sällan är. Kanske är det även därför jag hatar dom lika mycket som att finna min säng utan sängkläder mitt i natten. När jag har glömt bort att jag har tvättat under dagen och inte satt på några nya. 
Horoskopen är som sagt sällan till min fördel. När jag läste mitt horoskop för 2008 just innan det årsskiftet så stod det i princip att alla månader skulle vara innehållslösa, att jag skulle ha dålig hälsa under året MEN att 2009 skulle bli mitt år. Dom hade sant den gången. 2008 har varit ett helt värdelöst år. 
Enligt det här horoskopet så kommer jag tydligen att vara helt desperat i januari och ha sidenlakan och tända ljus i mitt sovrum, ha en flirt i februari, göra en förändring på mitt utseende i mars, fantisera om någon snubbe i april, få ett argsint sammanbrott i maj, dejta två killar samtidigt i juni, bråka med en närstående i juli, åka långt bort i augusti, råka ut för ett missförstånd i september, gå på maskerad som superhjältinna i oktober, få besök av en vännina som flyttat långt bort i november och slutligen gå på nyårsfest och hångla med den snyggaste killen där (helt seriöst, det står så och inte något jag hittar på). Obs! Jag valde horoskopet för vågar som är singlar och inte tillsammans med någon. Eftersom jag är rätt så tusen miljoner procent säker på att jag kommer vara singel under hela det kommande året.

Men gud vad bra att jag vet detta inför kommande år. Då kan jag bara luta mig tillbaka och invänta att allt det här ska ske. Och bocka av händelserna allt efter som på listan. Helt ärligt så vet jag inte vilken månad jag ser mest fram emot mest. Juni tror jag.

Tydligen så är även mitt gulligaste kap en tvilling och mitt hetaste en fisk. Nåväl.
 

2 kommentarer:

Dennis sa...

Mina nyårslöften.

1. Börja supa.

2. Börja röka cigarr.

3. Sluta lyssna på cd-skivor.

4. Bara lyssna på vinyl, kanske iPod ibland.

5. Käfta emot så fort någon "kaxar".

2009 blir ett bra år.

Dennis sa...

P.S

Jag är fisk.