onsdag 31 december 2008

O.M.G O.M.G!!!

Idag är det nyårsafton! Guuuuuud vad spännande. Eller så inte. Jag är uppvuxen på en plats där nyårsafton alltid har betytt -30 grader ute. Men de senaste åren, de åren då jag inte har bott där såklart, så har det varit betydligt varmare där. Vi får tacka växthuseffekten för det. Men vad gör det när det ändå är en skitstad? Eftersom alla mina nyårsfiranden där har varit totalt värdelösa. När jag var liten så tvingade mina föräldrar alltid med mig att fira in det nya året hos en familj med söner som jag avskydde. När jag blev tonåring spydde en kille i min säng en nyårsafton, en annan så var vi bara ute och vandrade för att vi var på väg till en fest men hittade aldrig gatan den var på och en annan då vi även då var på väg till en fest gick vi in i en kyrka på vägen dit för att värma oss och det visade sig att det var ett bröllop just då så den nyårsaftonen slutade med att jag satt och pratade med bruden. Jisses vilka minnen. Bästa nyårsafton jag har haft var nog när jag och min dåvarande pojkvän satt i den varma träbaljan som min familj har på deras baksida och tittade på fyrverkerier. -30 grader i luften och +30 i baljan. Härligt härligt var det. Ett annat fint minne är när jag kom hem till min kattunge som satt i ett fönster och tittade på fyrverkerierna med stora ögon. Eftersom han är döv så har han helt klart en fördel då han slipper höra ljuden av smällare och raketer.

Även om jag är mot nyårsafton så är dagens låt ändå en av mina absoluta favoritlåtar då jag är på fest. Och den kommande kvällen är ju en enda stor fest. En klassiker som min pappa brukar säga.


1 kommentar:

Dennis sa...

ha ett goth nytt år.