tisdag 23 december 2008

Kärlek på tapeten.

Jag är besatt av kärlek.Det enda jag verkligen önskar mig är att få ett kärleksbrev. Det skulle göra mitt liv komplett. Kärlek är det är jag helst vill prata om, det jag vill höra andra berätta om, det enda jag vill skriva om och framförallt det enda jag vill läsa om. Dom bästa låtarna handlar om kärlek, dom finaste samtalen jag haft har varit om kärlek och dom vackraste texterna jag har läst handlar om kärlek. Olycklig som lycklig, plågsam som underbar. All kärlek är lika vacker.


"I still hold on to the fact that, one day, once I’ve got my career thing done, I can meet up with Will again,"
- Daisy Lowe om Will Cameron

"I awake all filled with you. Your image and the intoxicating pleasures of last night, allow my senses no rest..."
- Napoleon till Josephine

"I love her bones"
- Pete Doherty om Kate moss

"Kärlek är det enda jag vill ha just nu, men samtidigt är det det sista jag vill ha just nu"
- Anonym

"Jag ser mig själv hellre i den positionen jag är i nu förevigt, kär i en kille jag aldrig kommer att få, än att försöka intala mig att tycka om någon annan"
- Anonym

Ikväll ska jag tvinga Anna till att prata om det här ämnet när vi ska dränka våra sorger i öl. Om någon vill öppna sitt hjärta för mig så skriv ett mail och skicka (emilie_s@msn.com). Jag vill höra om allas kärleksliv. Som sagt, det är det jag lever för.

Det här är mitt fjärde inlägg idag. Måste vara rekord. Beror på tristessen jag lider av just nu.

Inga kommentarer: