tisdag 23 december 2008

Årets lista.

Varje år som jag har haft en blogg så har jag skrivit årslistor. På min första lista då jag gick gymnasiet listade jag Kate Moss och snubben i Prison Break som snyggast, om jag inte minns helt fel, och Lacoste som årets märke. Saker och ting har förändrats sedan dess.  Den här listan är väldigt ytlig men också personlig. Men ni som känner mig vet ju att det är så jag är. 

Årets händelse (Ur mitt perspektiv)
Jag klippte av mig håret, lämnade Dals Långed, tatuerade mina armar, hopplös förälskelse, utsatt för kortbedrägeri, vänner som är tusentals mil bort etc etc...

Årets händelse (Ur världens perspektiv)

Årets ord
Men

Årets insikt
Jag har verkligen försökt men det har inte kommit någon insikt till mig i år

Årets låt

Årets video

Årets Youtube

Årets favorit

Årets dag
Badminton i stugan med Anna

Årets kväll
En ljum vårkväll några dagar innan skolan skulle sluta satt jag och Ellika på mitt tak och rökte ciggar, drack vin och åt glass. Och filosoferade om hur våra liv kommer att bli.

Årets natt
En natt då jag gick hem trött från skolan efter att ha jobbat med arbetsprover 18 timmar i sträck. Satt på bron in till mitt hus och rökte en cigg och tittade på stjärnorna och lyssnade på Bloc Party's On.

Årets skandal
När Albin fällde mig, med mening, i Gamla Stan inför 2000 turister.
 

Årets största hype
Listan kan göras lång, nästan allt har varit en hype det här året

Årets frisyr

Årets märke/designer

Årets skor

Årets HIT

Årets drink
Som alla andra år- Cuba Libre

Årets snyggaste person (Man)
&

Årets snyggaste person (Kvinna)

Årets coolaste person

Årets person 
Patrik Bäck

Årets saknad
Min vän Ellika och min bror Dan som jag saknar så

Årets maträtt
Bullarna på OmiFoods

Årets restaurang
Kokyo

Årets snedsteg
För många elaka kommentarer har lämnat min mun i år och att jag låtsasgrät framför min djävul till lärare

Årets bästa idé
Min bok givetvis

Årets siffra
9 kilo är borta med vinden

Årets ciggar
Vogue

Årets skratt
Min fars mediokra pappahumor

Årets fylla
Alla har varit lyckade, typ. Alkohol gillar mig och jag gillar alkohol åtminstone var det så under det första halvåret av 08. Däremot är det mångas snedfyllor som har förstört kvällar för mig i år


Mer kommer att tilläggas...


Inga kommentarer: