söndag 24 januari 2010

SKOR/PISTOL SHORT.


Jag är så oerhört kräsen när det gäller plagg, speciellt skor. Så kräsen att det kan gå flera månader innan jag hittar ett par skor som jag bestämmer mig för att köpa. Trots att jag vid den tidpunkten lider av akut skobrist då jag bär mina skor tills de ramlar sönder av ren utmattning. Men skor är ett sådant komplext fenomen. Och jag brukar ofta ha en hatrelation till mina skor, antingen ger dom mig så grava skavsår att jag aldrig mer vill ha med dem att göra eller så går de sönder innan jag har blivit less på dem. Trots att vi då har spenderat tusentals timmar tillsammans.

Men för någon månad sedan blev jag betagen i ett par skor från Acne, Pistol Short 1. Tyvärr så var det inte bara jag som tyckte det så de tog slut innan jag ens hade hunnit reagera. Men så fick de in dem igen förra fredagen och nu i fredags så blev de mina. Lyckan är total.
Och dessa skor blir garanterat ett par jag kommer bära tills de faller sönder.

Inga kommentarer: