tisdag 19 januari 2010

KANIN.




När jag har tråkigt eller behöver muntras upp så brukar jag titta på djur som är till salu på Blocket. Och jag blir alltid förälskad i majoriteten av annonser som jag tittar på, speciellt på alla små luddiga kaninungar. Jag vill ha en kanin, jag har alltid velat ha en kanin. Men min pappa ville inte att jag skulle ha en gnagare i vårt hus när jag var liten. Och sen ett tag så ville jag ha en fast jag vågade inte riktigt för jag var rädd att den skulle kissa på mig hela tiden. Men saken är den att jag vill ha en, trots allt. Det känns som att jag skulle kunna komma bra överens med en kanin. Sitta och ta det lugnt, äta lite morötter, sova etc. Det perfekta livet med andra ord. Och kaniner är sådana fascinerande varelser, de är helt lugna och harmoniska tills någon rör vid dem. Då börjar de skaka och hyperventilera, ungefär som jag.

4 kommentarer:

Anna sa...

klockren jämförelse

Anna sa...

klockren jämförelse

Pernilla sa...

köp köp köp!!! du kommer känna dej så tillfreds med en liten pälsboll att gulla med som kan sitta i ditt knä när du läser:)den luddiga i mitten tyckte jag såg riktigt kul/söt ut. det finns kaniner som är ganska små och ser typ fyrkantiga ut i ansiktet, som seriefigurer. vet inte vad den heter, men jag ska ta reda på't. en sån skulle du ha=)VÄRT!

Ida sa...

haha det lät som ett skönt liv faktiskt ;)