fredag 8 januari 2010

HÅLLER VI PÅ ATT BLI VUXNA PÅ RIKTIGT?


Vissa påstår att man blir vuxen när man blir myndig, andra (puckon) påstår att man blir vuxen när man får handla på systemet. Några andra påstår att man blir det när man har ett "riktigt" jobb, dvs ett jobb som man har gått en utbildning för att ha rätten att jobba med det. Mina föräldrar påstår att vuxen blir man när man har ett riktigt jobb, fast förhållande och en "riktig" bostad.

Jag brukar tänka på det här rätt så ofta. För jag tycker att jag är vuxen, men vilka krav uppfyller jag egentligen?

Det senaste året så har många av mina vänner köpt sig en bostad, fått barn eller förlovat sig.
Och jag blir faktiskt inte så skräckslagen som jag blev för några år sedan. Utan jag tycker bara det är väldigt fint och jag förstår dem verkligen.
Om jag också kunde så skulle jag inte tveka i en enda sekund.


1 kommentar:

Anna sa...

men då kan ju en person som är typ 15 år vara vuxen, medans en person som är typ 30 (jag syftar ej på din bror) han är ju inte vuxen då? jag vill aldrig vara vuxen , det verkar som tråkigt.