onsdag 6 maj 2009

Visdomsord om mat och vikt.

Jag blir så extremt jävla äcklad av Aftonbladet och Expressens hysteri vid vikt och mat. Hur man ska äta "nyttigt", hur man tappar 7 kilo innan midsommar bla bla bla bla bla.

Om man nu verkligen vill gå ner i vikt så lyckas man garanterat bättre av att inte läsa i vidriga tidningar och på värdelösa internetsajter. Jag förstår inte ens hur människor orkar hålla på att gå på diet och banta och att avstå från allt "sött". Att avstå från allt sött är dessutom i princip helt omöjligt eftersom allt innehåller socker av olika slag.

Det bästa för att gå ner i vikt är att röra på sig och att sluta äta kött och skräpmat.

MEN, jag beundrar verkligen överviktiga människor som jobbar på att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Inte bara genom att byta ut mellanmjölken till lättmjölk.

Jag kan själv säga att jag har gått ner väldigt mycket i vikt det senaste året och många har frågat mig hur jag har lyckats och då har jag gett ironiska och rätt så elaka svar till dessa undrande personer. Som att jag röker fem cigaretter till middag, står framför spegeln i underkläder när jag blir hungrig och klämmer mig på magen. Eller bara googlar lite bilder på Kate Moss. Men sådana saker gör jag inte. Eller jag röker men av helt andra anledningar. Min så kallade diet går ut på att alltid äta god mat (som inte kommer från något djur).
Jag har även kommit till det här stadiet i livet då jag har börjat acceptera hur jag ser ut. För jag har lärt mig att det inte är till någon nytta att hålla på att klaga på sitt utseende. Det är omoget och framför allt väldigt tröttsamt att lyssna på människor som hela jävla tiden tjatar om hur "fula" de är.
BLA BLA BLA BLA BLA säger jag bara.
Och min vikt tänker jag inte ens kommentera. Eller jo vi kan säga såhär, jag har helt enkelt bättre saker att tänka på så jag orkar inte bry mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

bara för att du har glömt bort hur man äter.

Anonym sa...

ursäkta mig men detta kommer väl verkligen inte från rätt person, du har ju själv haft ätstörningar så då vet du ju precis hur d känns att känna sig ful osv. fattar inte hur en person som själv varit sjuk kan sitta å skriva allt detta som du skriver tycker det verkar mest som självförnekelse och och önsket änkande,snacka om bizarro du alltså,tänk först vart du själv kommer ifrån sen dömma ut andra som går på diet osv att kräkas å ha ätstörning är d en bättre diet tycker du eller??? du försöker få dig själv att se bättre ut en andra men det ända du bevisar med allt som du skriver är att du e bitter,får väl se om du vågar ha kvar kommentaren kan lova att du direkt raderar den när du inser hur rätt jag har....PINSAM är du säger inte mer sök hjälp istället lovar d hjälper en som vet...

Anna sa...

nån som har lite att göra verkar det som. jag har sagt det förut och säger det återigen; VARFÖR skickar man anonyma kommentarer? våga stå för vad man tycker och sätt ett namn eller skit i att kommentera överhuvudtaget! jävligt fegt. och fult. och för att inte snacka om PINSAMT!!!

Anonym sa...

men snälla emilie är typ den softaste människan som finns och hon trycker i sig kakor och glass som om det inte fanns en morgondag