söndag 3 maj 2009

Jag Vill Ha Allting.

Ofta så undrar jag om jag någonsin kommer att bli nöjd. Om saker och ting kommer att kännas rätt. Om jag kommer kunna slappna av. Om att slippa känna oro eller längtan för något annat. Om att någon gång få känna sig nöjd.

Man brukar säga att det är bra att vara en sådan person som aldrig blir nöjd. För då strävar man alltid efter det bättre. Men om man bara strävar hela tiden så kommer man till slut bara att gå i cirklar.

Min största rädsla i livet är att inte kunna få känna mig tillfreds med något. Att inte känna att ens utbildning känns rätt, att inte känna att kärlek känns rätt, att inte få känna att ens framtida jobb är rätt, att vara obekväm med den man är tillsammans med, att känna att allt med en själv är bara fel, att helt enkelt inte känna att saker känns bra. För hittills så har jag aldrig känt att något har varit rätt.
Tänk att leva ett helt liv och inte känna sig nöjd med något?


1 kommentar:

Ida sa...

Empan, vi sticker till LA och bjuder Wentworth på saffranssemlor, då kommer han att bli kär i oss haha ;)