tisdag 26 maj 2009

Killar.

Jag har många killkompisar. Eller rättare sagt jag är en sådan där typisk tjej som ni kan läsa om i en artikel i Cosmopolitan som heter något i stil med "100 killkompisar men ingen pojkvän". Jag läste en artikel med det "ämnet" en gång i just Cosmopolitan. Där stod att man inte ska dricka öl tillsammans med killar för då blir dom förvirrade. Istället ska man baka kakor och bjuda dem på det iklädd ett rosa förkläde samtidigt som man flaxar med ögonfransarna. För då vet de garanterat att man är en riktig tjej.
Det är helt klart en av de roligaste och mest underhållande artiklarna jag någonsin läst.

Men en sak jag har lärt mig om killar är att de ser inte på saker på samma sätt som mig. Tyvärr. Saker som jag kan bli jättearg över eller väldigt ledsen över har de inte ens lagt en minuts betänketid på. Jag vet inte om det bara är jag som är känslig eller om killar helt enkelt har ett bättre sätt att se på saker och ting. Ett mer lättsamt sätt helt enkelt.
Det här har, synd nog, resulterat till att alla killar jag känner har någon eller några gånger gjort mig besviken eller ledsen. Eller arg som sagt.

Inga kommentarer: