onsdag 20 maj 2009

Svar till kommentar.

Jag tycker det är lustigt att någon verkar tycka att jag är feg och pinsam för att jag skriver om att man inte ska bry sig om sin vikt eller att använda sig av dieter här på min blogg.
Personen i fråga säger att jag har haft ätstörningar. Vilket är helt klart sant men det var flera år sedan då jag var osäker och framför allt väldigt olycklig och inte nöjd med livet. Och jag insåg aldrig då att jag var sjuk eller hade en extremt skev kroppsuppfattning utan det kom några år senare då jag såg bilder på mig från den tiden och började tänka över hur jag verkligen mådde då. Och jag mådde väldigt dåligt kan jag säga.
Och jag tycker att det är hemskt och sjukt att man i dagens samhälle ska tvingas oroa sig så oerhört mycket över sin vikt att man gör det till ett destruktivt beteende.

Det jag finner mest lustigt med kommentaren är att personen verkar känna mig väldigt väl som påstår och vet detta om mig då det inte är något jag så gärna pratar om. Men eftersom den anonyma människan inte skriver ut sitt namn och skriver som en fjortonåring med ett väldigt slarvigt språk så har jag svårt att se vem det kan vara. Då ingen jag har talat med mina ätstörningar om använder sig av ett sådant språk. Så antingen är det någon som har skrivit slarvigt med mening så att jag inte ska kunna lista ut vem det är eller bara någon som sitter och gör sina egna antaganden. Hur som helst så är båda alternativen skrattretande.

Och förresten, jag skulle aldrig någonsin radera en kommentar. Vad finns det för anledning?

Och svar JA, jag är jävligt bitter.

1 kommentar:

Anonym sa...

You go girl!