onsdag 27 maj 2009

Ett nytt liv.

Sedan jag flyttade till Stockholm har jag blivit så slapp som det bara är möjligt att bli. Jag åker buss i princip överallt i innerstan och tar alltid tunnelbana. Jag har även börjat lägga till med den fula ovanan att jag blir jättesur om jag missar ett tåg så att jag måste stå och vänta, även om det bara gäller några minuter.

Efter att ha spenderat snart två veckor i min hemstad och promenerat ungefär en mil om dagen så känner jag att motion är något jag verkligen behöver. Dels för att min kropp är i så dåligt skick just nu så att det är pinsamt men också för att min kondition är helt värdelös, men mest för att jag blir lycklig av att motion. Om det är i en motionsform som jag får bestämma.

I lördagsnatt när jag gick hem så var det ljust ute, trots att klockan var runt tre och fåglar kvittrade för fullt och jag lyssnade på en fantastiskt bra låt i hörlurarna. Så då bestämde jag mig för att springa hela vägen hem. Och det var en helt fantastiskt upplevelse.
Jag ser fram emot att åka ner till Stockholm på söndag och att få ta på mig mina löparskor.

Och nu ska jag gå och sova.
Ja ni ser, ett helt nytt liv är på ingång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, så jag längtar efter söndagen, huvudstaden bleknar utan dig / K