tisdag 5 maj 2009

De mest irriterande sakerna (någonsin).

1. Människor som ringer på sina cykelklockor utan anledning. Att de bara ringer för att ringa, de tycker nämligen att det är lustigt att ringa, men då börjar man automatiskt som gångtrafikant att flytta sig från cykel och gångvägen man går på. Trots att det faktiskt är en cykel OCH gångväg.


2. Människor som avbryter en när man pratar.
Det behöver ingen förklaring.

3. Människor som bara pratar om sig själva.
Helt ärligt, INGEN människa är så intressant att den förtjänar 100% av all uppmärksamhet.

4. Människor som är för fega för att säga vad de tycker eller tänker.
Vad tror ni ska hända? Jag respekterar hellre raka och ärliga människor än människor som talar ett eget språk. Nämligen ett helt obegripligt språk.

5. Människor som försöker bestämma över en.
HA LYCKA TILL!

7. Reklamavbrotten på Spotify.
Jag vill inte höra om Rickfors-typen eller om hur man räddar prostatacancer. Eller om snorungen Arvid som gillar Lordi. HUVVA!

8. Människor som inte lyssnar ordentligt när man pratar så att man tvingas upprepa sig flera gånger.
Jag ska börja köra med samma princip som lärare använder sig av- nämligen att aldrig upprepa det man säger.

9. Att upptäcka när man är riktigt riktigt trött att ens täcke, kuddar och säng inte har några sängkläder.
Detta händer bara när jag är i Skellefteå. För då har min mamma varit framme och förstört min ro.

10. Kompisar som aldrig hör av sig.
För de förväntar sig nämligen att man alltid ska höra av sig till dem.

11. Utgifter.
Det finns inget som gör mig så olycklig som att se mina pengar sina ut som sand genom fingrarna på grund av att jag måste lägga dem på utgifter.

12. Ipred-lagen
Gud förbannat.

13. Människor som ler på ett otrevligt sätt mot en.
På ett sätt som får dem att framstå som att de tror att de är bättre än en.

14. Stockholms t-central och centralstation.
Folk, folk och åter folk. I alla dessa former. Och jag hatar det.

15. Människor som inte lyssnar när man pratar.
Otroligt dåligt.

16. Människor som försöker "lära" en "ett och annat".
Har jag någonsin bett någon om det? Förutom de som har varit mina lärare eller de jag har frågat om något? Nej skulle i-n-t-e tro det.

17. Människor som säger "men han är väl inte snygg" när man säger att man är förtjust i en kille, dejtar en kille eller att man bara tycker bra om honom. Eller till och med när man bara säger att man skulle kunna tänka sig att vara med honom fler gånger.
Det är inte utseendet som är det viktigaste, faktiskt. Utan att en kille är rolig, att man har roligt tillsammans och framför allt att man trivs ihop. (Detta kommer att uppmärksammas i ett eget inlägg inom en väldigt snar framtid för jag har väldigt mycket att tillägga om detta).

18. Människor som sjunger med till låtar.
Det finns verkligen ingen anledning, för det enda ni gör är att slakta låtarna.

19. När ens mobiltelefon ringer just när man ska betala i en kassa.
Det förstör ens balans i livet totalt.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh dear. Emilie, jag tror inte att vi kan vara vanner langre. Jag alskar namligen min ringklocka. (Jag kan tyvarr inte anvanda min cykel men jag alskar den ocksa.) Ibland gar jag ut i tradgardsskjulet och plingar lite pa min klocka bara for att jag alskar den sa mycket. En dag, nar jag har pengar, ska jag fixa min cykel och da javlar ska jag ge mig ut i vansertrafiken och skramma tanter och duvor.

nilla sa...

Ånej! Jag är ju verkligen 8an!! Disträ som få! Hoppas du gillar mig lite ändå;P Jag väntar ivrigt på en uppföljning på 17...