lördag 9 maj 2009

En gång för alla.

För någon dag sedan skrev jag om de mest irriterande sakerna någonsin. Nummer sjutton på den listan handlade om människor, eller rättare sagt tjejer, som ger ifrån sig elaka och otroligt korkade kommentarer som "men han är väl inte snygg" eller "vaddå HAN?!" om man säger att man hänger med en kille som inte räknas som en s.k. snyggingkille eller om man berättar att man tycker att en "vanlig" kille är väldigt attraktiv.

Det här är nog det mest irriterande jag vet av många olika anledningar. Exempelvis vad är en snyggingkille? I denna situation är jag så pass fördomsfull att jag vågar påstå att en snyggingkille är en kille med alla de typiska och otroligt tråkiga "krav" som en kille bör och måste ha för att kunna presenteras som att han är en person med ett mycket fördelaktigt utseende. Sådana här killar är tråkiga av många anledningar:
1. De tror att de endast kan förlita sig på sitt utseende så de anstränger sig inte.
2. Allt kretsar i stort sett kring deras utseende.
3. Man tröttnar att titta på killar som har ett sådant utseende efter ungefär fem sekunder för att det finns inget intressant där. Det är ungefär som att titta på en tavla som är skickligt målad men har ett motiv som föreställer en vas med tulpaner. Det säger mig inget och ger mig inget.
En annan anledning till varför sådana där kommentarer är så otroligt korkade är att killar som man från första stund inte finner attraktiva men som blir det när man lär känna dem vinner i alla lägen. En kille som är rolig, snäll och omtänksam gör mig och alla tjejer jag har pratat med om detta mer knäsvaga än någon annan typ av kille.
Sista och framför allt den viktigaste anledningen är att "snyggingkillar" är de som har storhetsvansinne och alltid sätter sig själv framför alla andra medan killen som man finner det speciella och fina i kommer alltid att ha just det. Man tröttnar nämligen aldrig på en fin personlighet och en fin personlighet gör i princip alla människor vackra.

Jag vet, jag låter som värsta moraltanten men det här är sant. Jag har många konstiga svagheter för killar som jag finner intressanta. En del är helt bisarra och en del andra bara lustiga. Men de killar som har gett mig pirr i magen har aldrig någonsin varit en "snyggingkille" utan killar med intressanta utseenden och som sagt, bara en väldigt bra personlighet. Och givetvis, bra musiksmak.

2 kommentarer:

nilla sa...

Så sant så sant. En underbar personlighet är A&O för att man ska kunna bli attraherad av en kille! En "snygg" idiot är inte mycket att ha i sängkammaren, eller vad säger du;) haha. Dessutom vad som är "snyggt" kan man ju diskutera. Det är väl inte en jävel som tycker samma som den andra!

Anonym sa...

men snälla alla har ju olika uppfattningar om allt en snyggkille för dig kanske är en fulkille för mig, du kan ju inte lägga in alla i ett fack alla människor är olika är d svårt att förstå.snygg är i betraktarens öga å sånt kan utvecklas av att man tycker en människa har ett vacker personlighet då blir dom snygg i ens ögon, sä tycker du ska lägga ner ditt fjortis jag vill inte vara som alla andra snack lägg ner