lördag 4 oktober 2008

Straight Edge som tappat tron


Igår var jag, min bror och hans flickvän och åt på den japanska restaurang Kokyo på Sveavägen som alltid är överbefolkad med Skellefteåbor, dessvärre.
Nu kanske ni tror att jag ska sitta här och berätta för er om hur mycket jag åt, vad maten smakade och hur mycket det kostade. Men nej, jag tänker skriva om något helt annat. Och om något mycket roligare.
Några bord bort satt nämligen två Straight Edge snubbar, eller vilket fall så trodde jag att dom var det. Dom fall perfekt in i det facket. Det är något speciellt med vegankillar när man själv är vegan och det är tydligen bara 0,7% av Sveriges invånare som är det. Så ja, det är lätt hänt att man blir överförtjust direkt man träffar på en kille som är vegan med tanke på hur sällsynt det är.
Men nu till det konstiga, dom drack öl. Det är inte okej om man är vad dom ger sig ut för att vara. Och när dom gick från stället så tände dom varsin cigarett utanför restaurangen. Lite konfunderad blev jag och jag sa även det till mig bror.
Han förklarade då för mig att det är väl några f.d SxEkillar som tappat tron, eller rättare sagt gått över till den mörka sidan som han uttryckte det. Kan man göra så? Är det okej att röka och dricka öl fast armarna är täckta med tatueringar som förespråkar motsatsen?

Konstigt tycker jag att det är i alla fall.

Inga kommentarer: