onsdag 8 oktober 2008

Bok

Ja det här är faktiskt på allvar, jag håller på och skriver en bok. Så nu tänkte jag dela med mig av väldigt små stycken ur boken.

"Att gå upp för en brant backe och röka en cigarett samtidigt är ungefär lika jobbigt och påverkar andningsfunktionen lika mycket som det gör när man är på väg fram till den man spanat på hela kvällen för att lägga in stöten. Att prata med personen är som att cykla ner för samma backe, i  fantasin är  det spännande men när man väl har gjort det så upptäcker man att det är precis som att cykla på plan mark."

"Varför frågar han mig det? Är det sådant han vill prata om  när vi sitter här klockan 03.58 på natten, ensamma i hans lägenhet. Det kanske inte riktigt var det jag hade tänkt mig. Om inte han kan så borde åtminstone jag visa upp mina kunskaper och skills om hur man gör man vill att någon ska kasta sig över en. Jag har sett väldigt många kärleksfilmer i mina dagar, så jag vet."

"...Det hinner jag inte, istället så kommer han ut från entrén och jag tappar cigaretten jag har i munnen vid exakt samma tillfälle som han kommer fram till mig. Han är lika snygg som jag hade föreställt mig att han skulle vara förutom att han har på sig en trist grå Nike huvtröja och en större näsa än vad jag hade räknat med."

Inga kommentarer: