fredag 17 oktober 2008

Manliga knähundar

Länge har det tjatats om tjejer som gör allt för sina pojkvänner. Dom blir en slags knähundar utan vilja och skäl. Dom diskar, lagat mat, bakar och ska samtidigt se snygga ut.
Men på sista tiden har det förändrats, visst finns det fortfarande kvar dom som valt att ha det så. Men nu är det istället killarna som låter sig bli slavar. Men inte syssloslavar utan känsloslavar. Killar som är så bisarrt kära i sina flickvänner och ibland i tjejer dom inte ens är tillsammans med och dessa killar låter sig bli totalt nertrampade av tjejer som sätter orimliga krav på dem. Dom är så kära att dom inte kan se själva att dom blir utnyttjade. 
I många år har det tjatats om att det kvinnliga könet är det svagare. Men vem är det som är bitchen nu? Jo det (f.d) manliga könet. Som nu har en vilja lika stark som min muskelstyrka dvs obefintlig. 

MEN jag vill inte säga att jag håller med att tjejer som behandlar killar på det här sättet är vettiga. Nej långt ifrån. Ni är anledningen till varför jag aldrig vill ha ett förhållande. Min rädsla för att bli som ni är för stor. Och jag vill inte heller bli en brud som står hemma med en dammvippa i handen och en köttgryta på spisen medan jag inväntar att min partner ska komma hem från industrin.

1 kommentar:

Ida sa...

Att bli kallad knähund utan vilja och själ känns verkligen som ett påhopp. Vi knähundar kanske faktiskt tycker att hushållet ska skötas, att diska och laga mat spelar ingen roll... varför ska man bli helt utdömd för en sån sak? :(