måndag 6 oktober 2008

Psykisk våldtäkt + 24 timmar kvar att leva


Jag fick idag veta att jag kommer endast att få halva studiemedlet av CSN, det svider att bara skriva deras namn här. Jag mår verkligen jättedåligt över det. Speciellt med tanke på att jag har lätt att stressa upp mig för sådant. Väldigt lätt. Löjligt lätt faktiskt. Kommer bli många sömnlösa nätter framöver.

Så nu har jag i alla fall blivit tvingad att söka jobb som jag verkligen inte vill ha. Eller jag vill såklart ha jobben. Jag behöver ju pengar- Bara för att kunna ha råd att leva. Jag har aldrig känt den här känslan förut, att bli tvingad till något. Utan har aldrig sett obligatoriska saker i livet som ett tvång exempelvis friluftsdagar med skolan. Dom såg jag som lovdagar.
Nu tappade jag den röda tråden. Jag gillar inte att bli tvingad till något. Det känns som en psykisk våldtäkt. Vad är värst, en fysisk eller en psykisk våldtäkt?

Läste även mitt horoskop nyss, nu förstår jag varför det heter HORoskop.

Nu kan jag svara på mig egen fråga som jag ställer många vänner;
"Vad skulle du göra om du bara hade 24 timmar kvar att leva?"

Mitt svar;
Festa med Spank Rock <
(se även bild ovan) och röka en massa cigg och måla naglarna som Erik påstod att jag skulle göra

Inga kommentarer: