tisdag 3 februari 2009

Tisdag.



Äntligen är januari över. Även om årets mest fruktade månad har varit väldigt diffus och labil det här året så är lättnad stor nu när vi har gått in i februari. Januari det här året har inneburit en hel del tårar men även nya insikter. En del saker som har hänt sedan det nya året började har jag avskytt och gråtit över men nu kan jag känna en förståelse till varför saker och ting har skett. Jag kan även respektera dessa händelser. Något som jag inte trodde att jag skulle göra för en lång tid framöver. Men som tidigare har nämnts, jag har helt enkelt blivit mer vuxen. Jag har även börjat förstå vad som är viktigt i mitt liv. Och för första gången så känner jag mig helt tillfreds med det jag gör just nu. Jag älskar min utbildningen mer än vad jag någonting uppskattat och älskat någonting annat.

Jag gör som kineserna och firar nyåret lite senare än européerna. 

Men framförallt så har mina låga förväntningar till det här året förändrats. Jag undviker att sätta krav och höga förväntningar men jag har helt klart en annan syn på det här året.




The Walkmen - In The New Year


Nu ska jag promenera till George Coffehouse och köpa en sojalatte (jävligt mycket Stockholm över det) och till 7 Eleven och köpa DN, SvD, Aftonbladet, Expressen och en lokaltidning så att jag kan fortsätta min nyhetsbevakning. Ska även njuta av att det är sol ute idag men lite promenerande och ciggar trots att jag har hosta. Vad ska jag göra om jag inte får röka?  

Bilden ovan är från då jag vaknade upp idag. Vacker stor sol som fångade min uppmärksamhet.

Inga kommentarer: