torsdag 5 februari 2009

EH?

Just nu är EH? mitt nya favorituttryck. Är inte så särskilt mycket journalistiskt språk över det. Men hela min blogg är ett enda stort hån mot yrket jag har valt. Förstår inte riktigt hur jag hade tänkt att det skulle gå ihop. 
Jag har två alternativ, att försöka skriva enligt de journalistiska reglerna även här eller att ta bort min blogg. Funderade faktiskt på att göra det igår och i förrgår och även dagen innan det. Anledningen till att jag är så paranoid och alldeles upp i det blå av det journalistiska skrivandet just nu är för att det är så jävla roligt att sitta och skriva hyperkorrekta notiser, reportage och artiklar. Och även för att en av mina lärare sa att det inte går att skriva journalistiska vid vissa tillfällen och att inte göra det vid andra. Så jag får skärpa mig helt enkelt.

Men ärligt, det var inte det jag skulle skriva om i det här inlägget. Utan jag skulle än en gång försöka förmedla hur mycket jag avskyr det motsatta könet. Det vill säga killar. Och ja jag använder ordet killar för ord som män förtjänar de inte att få ta del av. Killar och män är två helt skilda begrepp. Killar är dårar. Ja till och med idioter. Män är de som vågar ta ansvar, vågar stå för sina riktiga åsikter och framförallt inte köra med något komplicerat som skulle passa i ett avsnitt av Glamour.
Helt ärligt så är jag så otroligt trött. Jag är trött för att jag hostar hela nätterna så att jag inte får ordentligt med sömn. Att jag har redovisningar och inlämningar varje dag i skolan. Men framförallt så är jag så otroligt trött på ni killar, Ja NI KILLAR! Fy fan. Skäms.
Från och med i kväll så jag ska luta mig tillbaka och läsa Massmedier - Press, radio och tv i den digitala tidsåldern och inte göra ett piss. Och det gäller allt.

Ibland (läs ofta) önskar jag att jag vore lesbisk.





Don Carlos & Mighty Diamonds - Oh Girl



Inga kommentarer: