tisdag 10 februari 2009

Den fega jäveln.

Okej, jag erkänner. Jag är feg, jag är riktigt jävla feg.
Direkt då jag känner mig osäker på olika situationer så måste jag fly fältet. Jag flyr ofta till otippade platser. Som nu. Fly till Skellefteå.
Då är det illa. Tro mig.
Men jag kan inte rå för det. Jag är född så. Eller rättare sagt så har jag utvecklats till att bli en person som gör sådant. En person som är så otroligt flyktbenägen att det är lite skrämmande.
Ja jag är omständig och bångstyrig och framförallt lite jobbig. Jag vägrar visa min mage, vägrar sova utan att ha kissat först, vägrar sova utan att se ett fönster, vägrar att åka tunnelbana utan musik i mina öron, kan inte slappna av förrän jag har rivit loss hela etiketten på de ölflaskor jag ofta håller i min händer. Ja listan kan göras hur lång som helst men risken med att fortsätta är att alla börjar tycka att jag är ett freak.

Men nu till något helt annat.

Pratade med Rinda tidigare ikväll. Vi kom fram till att män som sitter på ens sängkant i jeans och ett vitt linne är helt oemotståndliga. Ja h-e-l-t j-ä-v-l-a o-e-m-o-t-s-t-å-n-d-l-i-g-a. Speciellt killar som inte är så bra för en. Typ som den här snubben som förvandlade Amy Winehouse till en pundare i en klass för sig.
Jag fortsatte att fundera ut sådana ting. Andra saker som är helt jävla oemotståndliga. Så jag skrev ner en lista.

Oemotståndliga saker:

Sojamjölk med Oboypulver.

Att inte spendera pengar.

Cosmos.

Cigaretter.

Skor.
 Vilka som helst förutom gympaskor från Coop 
med kardborreband är uppskattade av mig.

Att inte tröttna på människor som bara säger korkade saker.

Att inte tröttna på människor som tror att dom endast säger smarta
 saker när allt uppenbart är bara en massa skitsnack.

Att inte tröttna på människor som är uppenbart avundsjuka på andra så de måste 
prata skit om dem. 
SJUKT tröttsamt!

Hästar.

Att inte le när man lyssnar på den här låten.

Att inte bli äcklad när någon säger att kött är gott.

Att inte tröttna på människor som ska vara så jävla pretto och äckligt korrekt
hela jävla tiden.

Att inte, med jämna mellanrum, lyssna på musiken man lyssnade på när man var yngre.
Som låten nedan. Den lyssnade jag på när jag gick sista året på gymnasiet och kände mig som en fånge.





The Strokes - Heart In A Cage

Well I don't feel better
When I'm fucking around
And I don't write better
When I'm stuck in the ground
So don't teach me a lesson
Cause I've already learned
Yeah the sun will be shining
And my children will burn

Oh the heart beats in its cage

I don't want what you want
I don't feel what you feel
See I'm stuck in a city
But I belong in a field

Yeah we got left, left, left, left, left, left, left

Now it's three in the morning and you're eating alone

Oh the heart beats in its cage

All our friends, they're laughing at us
All of those you loved you mistrust
Help me I'm just not quite myself
Look around there's no one else left
I went to the concert and I fought through the crowd
Guess I got too excited when I thought you were around

Oh he gets left, left, left, left, left, left, left

I'm sorry you were thinking; I would steal your fire.
The heart beats in its cage
Yes the heart beats in its cage
Alright

And the heart beats in its cage

Inga kommentarer: