måndag 2 februari 2009

Pissssssssjukdom


































Eftersom jag mina nätter den senaste veckan har innehållit mer hostande än sömn och små söta sovljud från mig så är jag så extremt utkörd och trött. Idag steg 
jag upp klockan sex efter att ha fått knappt tre timmars sömn och var på skolan från halv nio till halv fem. Hela dagen bestod, dessvärre, av gäspningar och apatiskt gapande från min sida. Det mest intressanta på dagen och som fick mina ögon att bli en aning klarare var när en tjej i min klass berättade att det spökar hemma hos henne. Galet läskigt. 
Dagen avslutades med en gräsligt tråkig föreläsning om nyhetsvärderingar. Så från idag klockan 18.00 till i morgon vid samma tid ska jag övervaka nyheterna och värdera dem. Sedan ska jag examinera (finare ord för redovisa) detta på onsdag. På torsdag har vi en föreläsning på eftermiddagen som vi ska göra anteckningar till och lämna in ett referat från. Bara att tänka på den här veckan gör mig ännu mer slutkörd.

Dock har ett alkoholförbud införts för mig nu. Ska vara nykter till åtminstone den 14e februari. Planen är även den att bara äta soppa. Förutom i morgon, då det blir ett besök på Malaysia.

Bilderna ovan är från när jag och Anna försökte bota våra förkylningar med rom i fredags. 
Fler bilder går att beskåda på Annas blogg.

1 kommentar:

Johanna Cecilia sa...

emlan, du ser fantastisk ut men du tar val hand om dig? Inga dumma hets och jojo historier hoppas jag... Annars maste jag komma och laxa upp dig. (Jag sager det bara for att jag tycker sa himla mycket om dig.)PUSSSSSSSSSS