torsdag 19 februari 2009

Men orka.

Fan jag har råkat ut för världens segaste dilemma. Om jag läser något mer inför min tenta som jag har imorgon så är jag helt övertygad om att jag kommer att kräkas eller svimma. Så less är jag just nu.
MEN om jag INTE läser något mer så tvingas jag leva med ett dåligt samvete. Jag har dåligt samvete just nu bara för att jag sitter här och beklagar mig och inte hetsläser alla mina böcker.

Jag önskar att jag hade en pluggcoach. Typ som en personlig tränare. Det skulle jag behöva. Någon som slog mig över fingrarna när jag hänger som en gam över datorn istället för att läsa. Usch. Fy. Skäms.

Jag vill bara att det ska vara imorgon och att jag ska vara färdig med tentan och vandra ut från tentasalen, gå till pendeln och åka raka vägen till systemet. Planen för imorgon är att bli dräggigt full. Sedan ska jag busringa och skicka sms till alla i min telefonbok, vara otrevlig mot någon ful kille och åka taxi hem och bli vän med chauffören. För att sedan avsluta natten uppe på mitt tak i några tysta minuter och över en cigg eller två. Som mina andra lyckade helger har innehållit. Vem/vilka är med mig och vem/vilka är emot mig?

Inga kommentarer: