söndag 22 februari 2009

Söndag.

Idag har jag haft en perfekt söndag. Precis som jag vill att alla mina söndagar ska vara.
Jag vaknade upp halv tio, pigg och fräsch, eftersom jag bara drack vatten igår då jag var ute och åt och stod över att dra till någon sunkig pub eller klubb efter middagen.
Drack ett glas morotsjuice till förfrukost och hängde som en gam framför datorn och läste alla intressanta tidningar på internet i ungefär en timme. Sedan drog jag och Hedvig på Södervegg. Där åt jag min frukost. En grillad mozarella och korvmacka (vegansk såklart) och avslutade måltiden med en minisemla. Är fortfarande mätt.
Min bror David kom även dit och gjorde oss sällskap. Hedvig drog efter ett tag för att hon hade ett flyg till Oslo att passa så att jag och min bror spenderade lite kvalitetstid tillsammans. Något som vi nästan aldrig gör. Vi gick till Petsounds där jag bläddrade igenom skivbackarna så frenetiskt att jag fick nästan kramp i fingrarna, men bara nästan. Sedan sa jag "skit, skit, åter skit" till ungefär 90% av vinylskivorna. Eftersom Petsounds mest tar in bara skitskivor på vinyl.

Efter det gick vi till Weekday där dom har extrem rea just nu. Alla reajeans kostar hundra kronor och även alla jackor. Men det var bara fula jackor och jeans så vad spelar det för någon roll då?

Så vi gick till Ica bredvid Slussens tunnelbanestation där vi fyndade Brämhults juice för femton kronor för en liter och jag köpte två paket Camel utan filter för trettio kronor styck. Efter det åkte vi hem till mig och pratade en liten stund. Och nu halvligger jag i min säng och tänker att jag inte ska göra någonting ikväll. Kanske se en film. Kanske ligga och stirra upp i taket. Kanske sova. Vem vet? Vi får helt enkelt se.

Tankefunktionen har en paus idag.


Jävlar vilket intressant inlägg det här blev.

Inga kommentarer: