lördag 8 augusti 2009

A MEANS TO AN END/NEXT WEEK/TO DIE ALONE.


Nästa vecka kommer jag att åka tillbaka till Stockholm. I och med det så anser jag att sommaren är officiellt slut. Nu kommer skolan att börja, jag kommer att börja slava på jobbet och njuta av varenda sällsynta sekund av ledighet och lida av ständig trötthet.

Den här sommaren har varit märklig på många sätt. Det är första sommaren på sex år som jag inte jobbar och när jag sommarjobbar så har jag jobbat från den första måndagen efter att skolan ha slutat till sista fredagen innan skolan börjar. Vilket har helt klart varit värt det med tanke på alla pengar jag har tjänat som jag har kunnat göra mycket roligt med.
Men i och med ett väldigt tråkigt besked som kom i slutet av april så valde jag att inte jobba i sommar. Jag kände att jag helt enkelt inte skulle orka med det.

När jag valde att inte jobba så har jag inte heller haft någon inkomst sedan i slutet av maj (om man bortser från den hutlösa summan pengar jag fick igen på restskatten). Ingen inkomst gjorde att större delen av mina pengar har gått åt till att betala hyror över sommaren till min svindyra lägenhet i Stockholm vilket har gjort att jag har spenderat hela sommaren förutom första veckan i juli i Skellefteå.

Ni som följer min blogg kan inte ha undgått att ha läst om mitt enorma hat för Skellefteå. Nu tänker jag inte gå in på det för då kan jag fortsätta i en evighet med att förklara ur enormt stort och mörkt hatet är. Även om jag blev i princip tvingad att spendera sommaren här så har den varit över förväntan. Det känns väldigt konstigt att säga det men sommaren har gått fort, för fort till och med.

Jag skulle kunna fortsätta att skriva hur länge som helst om alla fina stunder jag har haft i sommar. Men jag orkar inte, det känns lönlöst på något sätt. Ni som jag har haft alla vackra stunder med vet vilka ni är.

Men på något sätt så känns det som att en del saker kommer att ta slut nu. Det känns som ett avslut, en del av mig är nästan inställd på att dö känns det som.
Även om allt kommer att finnas kvar så kommer de inte att vara så som det var från början. Allt fint är väl alltid som finast i början, eller?

Vad som än kommer att ske så är jag tacksam över den här sommaren och alla fina stunder jag har fått spendera med ett litet urval av de människor som betyder mest för mig.
Jag älskar er.

Men jag antar att allt har sitt slut.





What does "a menas to an end" mean?
A means to an end is an idiom. It is used when something you are doing (work) is not as important to you as what you hope to achieve by doing it (in this case, probably money). Whoever says this does not really enjoy their job in itself, it is a job they are just doing to earn some money.

Inga kommentarer: