onsdag 3 mars 2010

THEY SHOULD GIVE EVERYBODY A GUN AND PUT ON THE TELEVISION. THAT'S REALITY TV I WOULD PAY TO SEE. NOT LOBOTOMIZE CELEBRITIES AND WANNABIES.

Jag hatar tv och jag avskyr att sitta framför en och kolla på all skit som går där. Det finns inget, absolut INGET jag är intresserad av att se på tv. Nyheter läser man i dagstidningar och nöjen hittar man på andra håll. Förövrigt så kan inte jag se varför tv-tittande ska räknas som ett nöje. Det är det inte. Och alla dessa "nöjen" som går på tv då? Hur vidriga är inte dom?
Jag äger inte ens en tv och när min pappa brukar fråga mig om jag inte vill ha en så säger jag nej direkt. Jag är inte ett dugg intresserad av att sätta in en tv i min lägenhet. Och jag har aldrig någonsin saknat att ha en tv heller. Det är så skönt att slippa.

Från och med i måndags och i fyra veckor framåt har jag tv-produktion på skolan. Det är förbannat tråkigt och mitt hat för tv har vuxit oerhört mycket bara på två dagar.
Igår var vi och flängde omkring hela dagen, blev utskällda av en satkärring på ett bibliotek och sedan stod vi och förfrös tårna och händerna vid en hockeyrink. Allt detta tog sju timmar och för vad? Jo för att göra ett nyhetsinslag på 1.30 minuter.

Tv, försvinn ut ur mitt liv.

2 kommentarer:

Ida sa...

Alltså om jag bodde själv skulle jag med nöje vara utan tv!

Anonym sa...

Jag har garn. Åt helvete md televisionen!