tisdag 23 mars 2010

NYA TIDER.

I framtiden kommer jag förhoppningsvis, att få en ytterligare kostnad varje månad som ska betalas, dock något som är självmant och som jag ser fram emot.

Dock så innebär det något som jag har tänkt på en längre tid. Att jag måste se över mina vanor och vad jag lägger mina pengar på. Ibland köper jag ett nytt plagg, ibland något annat. Men det jag lägger nästan alla mina pengar på är faktiskt mat. På att äta ute och lyxa till det med veganska delikatesser från HuaXia. Dock så tror jag nog att jag ska lägga av med det nu.

Jag läste precis på ett forum på internet om ett medelålders par som båda är vegetarianer och verkar vara riktiga hippies som har en matkostnad för båda på 1500 kronor per månad. Det låter helt galet! Men det skulle vara en dröm för mig att behöva lägga så lite på mat. Trots allt så består min föda i största del av bönor, grönsaker och tofu så hur svårt kan det vara?


Hemligheten är nog att storhandla och att gilla kikärter och linser.

1 kommentar:

Anna sa...

beige cockerspaniel ? :D