tisdag 21 april 2009

Vadsomrörsigimitthuvudjustnu.

Jag har så lite att skriva om. Inget roligt händer just nu. Det värsta är att det känns som att det är mitt eget fel. Fast det är nog inte så det ligger till utan det är nog mest skolans fel och jobbets fel.

Jag avskyr modebloggar. Jag finner ingen som helst mening med dem. Folk kallar dem för inspiration med det är inte det dom är utan ren konspiration. I alla fall en del av de stora modebloggarna som tror att det de bloggar om kommer att bli lag. Och för en del blir det det också (för människor som inte har någon egen vilja eller kan tänka själv). Det är patetiskt. En lustig sak jag hörde för ett tag sedan var att "modebloggare" köper en massa kläder på Acnes butik på söder för att gå hem och fota sig framför spegeln och sedan lämna tillbaka dem. Det kan vi kalla patetiskt. Det är så skrattretande att jag vet inte vad.
Om man vill finna inspiration så kan man garanterat göra det på bättre sätt.
Ikväll har jag, inte för att "finna" inspiration, utan för att jag är uttråkad och för trött för att plugga suttit och tittat på bilder på coola tjejer. Riktigt coola tjejer, inte några tråkmånstjejer som klär sig som varannan tjej. Eller klädde sig rättare sagt under sina stortider. Debbie Harry är ett givet exempel på det. Eller Nico. Jag blir sugen på att färga håret platinablont. Men det skulle nog sluta som en katastrof även om jag egentligen är blond. Men vem vet, kanske en helg då jag är uttråkad att jag gör något sådant. Det går ju relativt snabbt att färga det mörkt igen om det skulle bli en katastrof som man inte kan leva med.
Och om man nu ska vara riktigt petig så finns det en vettig modeblogg och det är denna.



En sak som är rolig är att min bror flyttar hem från Barcelona på torsdag. Så jag kommer att stå och vänta på honom på Arlanda som ett litet barn väntar på en godisklubba. Bilden ovan har jag stulit från min brors flickr. Som ni kan kolla in här. Men jag kunde inte låta bli, bilden är helt underbar.

1 kommentar:

Pernilla sa...

DO IT! Färga färga färgaaa!!!
Har du sett bilden på fashiontoast där bruden käkar en panpizza?! haha vilket montage!