onsdag 8 april 2009

Listan som är på allas bloggar.

Jag har sett och läst den här listan på en hel del bloggar idag. Och det har varit lika roligt att läsa allas svar. Så nu måste jag också svara på frågorna.

Du heter:
Emilie Karin Sjölund
Smeknamn: Empan (tyvärr), Emlan (Tyvärr, Emma Anaconda.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Bloc Party - On, Cannibal Ox - The F-word, The Cure - Lullaby, Editors - Colours, The Doors - Blue Sunday, 13th Floor Elevators - It's all over now och många fler.
Beroende av: Glass och till och från cigaretter.
Vad tror folk om dig? Oftast att jag är dryg eller att jag verkar vara världens raraste tjej. Båda två är osanna.
Vad får du oftast komplimanger för? Mun, ögon och hår.
Vad säger du för att imponera på någon? Jag brukar inte försöka imponera på folk. För jag tror inte jag skulle lyckas med det.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Emilie, skulle jag kunna sova hos dig inatt? Skulle behöva det...Kram!"
Från en av mina närmaste vänner. Fick det för tio minuter sedan.
Var bor du? Vasastan, Stockholm.
Trivs du där? Ja det är bra läge och fin utsikt.
Äger du några Converse? Ja.
Sprit, cider, vin eller öl? Sprit och öl.
Brukar du bli för full? Nej inte för full. Jag har alltid koll på läget. Även om jag kan bli väldigt full.
Vad har du för mobiloperatör? Halebop.
Är du allergisk mot något? Pollen och päron.
Hur svarar du i mobilen? Jag svarar inte i mobilen. Och de få gånger jag gör det så säger jag hallå.
Vem ringde du senast? Anna.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Mycket.
Antal timmar sömn i natt: 7.
Sov du ensam? Ja.
Brukar du komma i tid? Ja fast ibland kan jag bli några minuter försenad.
När mår du bra? När jag får göra precis det jag vill göra för stunden. Och när jag är med någon jag tycker om.
När blev du fotad senast? Igår.
Hur känner du dig nu? Helt okej.
Vanligaste färg på dina kläder? Svart eller vitt. Men jag försöker byta ut en del av det svarta mot blått. Blått ska bli mitt nya svarta helt enkelt.
Vad tycker du om fötter? Nödvändigt men inget jag brukar fantisera om.
Vad saknar du? Att kramas och disciplinen att plugga när jag måste.
Hade du en bra kväll igår? Ja helt okej.
Favoritdryck på morgonen? Te.
Rakar du benen? Nej jag vaxar dom.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Klockan tolv.
Sysslar du med någon idrott? Nej usch.
Vill du hellre ha mail än brev? Beror på vad det har för ärende. Mail om det är bagateller men om jag skulle få en kärleksförklaring så skulle jag hellre ta den i ett fint handskrivet brev.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej, jag tror på attraktion vid första ögonkastet.
Har du spytt offentligt? Nej.
Är du nöjd med ditt liv? Ja vissa stunder andra inte.
Är du bortskämd? Ja mina föräldrar skämmer bort mig. Men jag skämmer bort dem också. Samma sak gäller med mina vänner.
Vad gör du i morgon? Pluggar, rullar tummarna och förmodligen röker cigaretter i solen.
Vad är det värsta du vet? Väldigt mycket. Men det som gör mig mest irriterad just nu är idiotin de flesta killar bär med sig.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Inte så mycket. Jag försöker spara.
Men i vanliga fall så spenderar jag mycket.
Vad längtar du till? Ledighet och äkta bekymmersfri kärlek. Och till majmånad.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja dom är underbara och jag uppskattar och tänker på dem varje dag.
Vad är det finaste du fått? En lapp med en kärleksförklaring där det stod "Du är värd mer än det fåglarna har plockat upp" och en annan där det stod "Jag väntar på dig vid stationen" poetiskt och fint, min katt och då en killkompis bakade äppelkaka till mig och kom över och lämnade den som en gåva.
En speciell dag du minns? Dagen jag kom fram till Norge för snart fyra år sedan. Jag var ung, ensam och vilse i ett fjordlandskap.
Hur gammal är du? 21 och ett halvt år.
Du samlar på? Böcker i perioder.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamma, John eller Anna.
Gillar du golf? Haha nej.
Vilken tid gick du upp idag? Kl 10.
Har du sovit i din egen säng inatt? Ja. Jag gillar inte att sova i någon annans säng.
Har du strumpor på dig nu? Nej.
Är det okej att gråta? Ja det kan till och med vara fint.
När grät du senast? I förrgår men mest för att jag var så frustrerad och irriterad.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Åka på semester, betala av lånet av CSN, köpa saker. Slösa med andra ord.
Bär du glasögon eller linser? Nej.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej men kvalité kan vara viktigt när det gäller köp av vissa plagg.
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Ungefär kl 9.
Har du piercing? Nej ser ingen anledning med det.
Vill du gifta dig? Ja väldigt gärna. Men då vill jag vara säker på att det ska hålla hela livet.
Vill du ha barn? Ja.
Solar du ofta? Nej aldrig.
Är du bra på att laga mat? Ja extremt duktig på det.
Är du flygrädd? Nej men jag brukar däremot tänka att planet ska störta vid starten.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten eller mineralvatten.
Vilken är din favoritglass? Tofulines glasspaket med tre smaker.
Tror du på ett liv efter döden? Nej.
Tycker du om sushi? Ja väldigt mycket. Speciellt egen eller på Kokyo (Stockholms bästa restaurang).
Vad äter du helst när du ser på film? Glass.
Bor dina föräldrar tillsammans? Ja.
Har du tandläkarskräck? Nej jag gillar att gå till tandläkaren.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kväll- och nattmänniska.
Vilken ögonfärg har du? Grön.
Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja ofta.
Biter du på naglarna? Nej. Det är sjukt skabbigt.
Hur ofta tränar/motionerar du? När jag springer från tunnelbanan till pendeltåget. Ungefär tre gånger i veckan.
Senaste låt du hörde? The Cure - The Blood.

Inga kommentarer: