söndag 5 april 2009

Återigen - en lista.

Vad vore livet utan dessa listor?
Jo det vore så fruktansvärt tråkigt.


Irriterande saker just nu;

Par som står och pussas inne i matbutiken.
Paren förstör inte bara ens matlust, de tar upp plats, hindrar människor från att få tag i varor eftersom de väljer att stå i ett "hörn" där ingen ser dem. Exempelvis vid pastan. Men gissa vad, vi ser er. Dessvärre.

Alla gubbar som glor på en som fån på tunnelbanan.
Jag vet inte vad ni vill och jag är uppriktigt sagt inte intresserad heller. Utan jag vill bara att ni ska sluta glo. Lämna mig ifred.

Att studera.
Man har inget liv för man måste plugga hela tiden och de få gånger man inte läser så får man dåligt samvete. Man har aldrig några pengar för att studiebidraget räcker inte. Även om man jobbar varannan helg för att få mer pengar så är man fattig. Och man måste stiga upp halv sju varje morgon.

Folk som pratar om valborgs som om det vore något speciellt.
Nej, valborgs är inte något speciellt. Så det så.

Människor med för lite kläder.
Bara för att solen lyser och det är vår ute med drygt +15 grader så finns det inte någon anledning för småkillar att gå omkring och försöka spänna sina små obefintliga och patetiska biceps de har i linne. Det är nästan lika irriterande som att tjejer envisas med att ha ballerinaskor och sommarsandaler på sig redan nu. Vi ser att era fötter är blåa av kylan så sluta försöka inbilla er att det redan är sommar. Eller att en del har börjat ha tygblommor i håret nu. För att det är snart sommar. Har ni verkligen så dåligt tålamod? Ni förstör hela grejen med sommarplagg då ni börjar nöta ut dem redan nu.

Människor som tror att de blir automatiskt coola för att de är dryga eller otrevliga.
Det töntigaste jag någonsin hört var att en kille sa "som om du ändå har någon chans hos mig" till en tjej som kom fram till honom på krogen .
Han är förövrigt en riktig tönt också. Men det hör inte till. Även om han inte vore det så skulle en sådan kommentar göra honom till en stor tönt. I det här fallet gjorde den honom bara ännu töntigare än vad han var innan.
Människor som tror att de framstår som bättre för att de är otrevliga eller klankar ner på andra människor är också riktigt irriterande. Så irriterande att jag vill absolut inte ha med er att göra.

Min telefonskräck.
Den blir inte bättre med tiden. Utan bara värre. Jag klarar knappt av att svara i min mobiltelefon längre. Hur botar man telefonskräck? Och säg inte att jag ska ringa till alla i min telefonbok eller någon liknande korkad idé. För det skulle inte hjälpa. Dessutom så är det inte alls lika läskigt att ringa som att svara i telefonen.

Mitt bisarra beroende av glass.
Jag kan äta det när som helst, hur som helst och framför allt hur mycket som helst.
Det börjar bli farligt.

Cigaretter.
Ena sekunden är jag jättesugen. Så jag tänder en cigarett men blir då så äcklad efter två bloss att jag måste släcka den. Sedan luktar håret rök resten av dagen. Jag hatar att ha hår som luktar rök. Och nu när jag röker så förbannat lite så blir jag alltid yr när jag väl röker. Vilket känns så sjukt lamt.



Bra saker just nu;
Vår.
Man vaknar till solsken och fågelkvitter och jag har äntligen slutat att använda halsdukar och varma sjalar. Och det är en lättnad.

9 veckor.
Då är det sommarlov.

Rom (Captain Morgan).
För att det är det bästa.

Inga kommentarer: