måndag 13 april 2009

Alltid antingen eller.

Igår hade jag och Pernilla ett väldigt intressant samtal. Det handlade om att när man börjar träffa någon som det, förmodligen, kommer leda till något mer seriöst med så gör man det antingen för svårt för sig själv och personen ifråga eller så missbrukar man det. Alltså med andra ord, man blir antingen en väldigt krävande person eller så är man tillbakadragen och nästan svår. Det är sällan lagom. Utan oftast antingen eller. Vilket är synd för det är inte precis de mest ultimata sätten att uppföra sig på. Men det är samtidigt väldigt svårt. För jag skulle hellre hoppa framför ett pendeltåg än att uppfattas som en "needy girl". Det är nog min största mardröm.

Men jag ska nog jobba på att bättra mig. För jag är som sagt ganska tillbakadragen. I alla sorters situationer.

Det här är för övrigt mitt femte inlägg idag. Nytt världsrekord för mig. Eller ja tekniskt är det en ny dag nu eftersom klockan är över tolv. Men eftersom jag inte har sovit än så är det fortfarande samma dag för mig. Som igår. Ja ni fattar.

Inga kommentarer: