onsdag 1 april 2009

Vår + Skämt

Idag är våren här på riktigt. Inte bara för att solen lyser och värmer en och att vindarna är ljumma. Utan för att idag när jag satt på tunnelbanan så flög det omkring en fjäril inne i min vagn. Lite sorligt att en stackars fjäril vaknar upp för första gången och råkar då hamna inne i en tråkig tunnelbanevagn. Men fint var det.

Idag är det första april, även känt som skämtdagen. Man måste lura någon. Om man inte gör det så är man en tråkig människa. En tråkig och grå människa. Och en sådan vill man ju inte vara. Eller?

Jag pratade med min mamma i telefon för en liten stund sedan. Under hela samtalet så satt jag och tänkte "Jag måste lura henne. Jag måste lura henne. Jag MÅSTE". Först hade jag tänkt säga att jag var gravid. Fast det har jag aldrig vågat säga. Sedan funderade jag på att säga att jag hoppat av min utbildning. Men det hade jag verkligen inte vågat säga. Så det blev inget lurendrejeri. Jag är officiellt en tråkig människa.

Dessutom så hatar jag att säga "Jag skoja bah" eller "April april jag kan lura dig vart jag vill".

Inga kommentarer: