lördag 21 maj 2011

SOMMARENS (MINA) PLÅGOANDAR


Efter en härlig ridtur över ängar och myrområden i solsken så förbyttes harmonin och lugnet snabbt till panik när jag upptäckte en fästing som kröp sig fram på min tröja. Upprörd av upptäckten så blev jag än mer skakad då en geting började terroriserade både mig och Brynja. Sedan flög en vidrig skalbagge in i mitt hår och desto mer jag viftade för att den skulle lossna desto mer intrasslad blev den. Efter att ha stått och skakat och vibrerat hela kroppen och känt efter på kroppens alla konstiga vrår för att försäkra mig om att det inte fanns mer småkryp på mig så klev jag på bussen hem. Precis då jag satt mig ner så hoppade det ner en insekt på min arm, som förmodligen hade suttit i mitt hår och den hoppade så febrilt att till slut försvann den av sig själv. Därefter upptäckte jag en annan, för mig helt obekant, insekt på min hand som tack och lov var lätt att snärta bort med fingret.
Jag älskar att vara ute på sommaren, dock så skulle jag älska det obeskrivligt mer om jag slapp insekter och då främst fästingar och getingar.

Inga kommentarer: