söndag 22 maj 2011

EN VACKER DAG KOMMER JAG ATT SITTA I FÖNSTRET OCH SPELA LJUVA MELODIER


Som tidigare nämnts så införskaffade jag en ukulele för ett tag sedan, dock så har jag inte haft någon möjlighet att spela på den då uppsatser och andra skolprojekt har fått komma före. Sedan min uppsats lämnades in i torsdags så har jag haft väldigt mycket fritid som har mest gått åt till att läsa böcker som inte hör till skolkurser och från och med igår så har min ukulele sysselsatt mig. Än så länge så har jag lärt mig Iron Man, Smoke On The Water, Have Love, Will Travel, dessa låtar klassas som lätta att lära sig på ukulele. Låtarna som jag försöker att lära mig frenetiskt just nu är Postcards From Italy och Just A Friend och det går faktiskt förvånansvärt bra även om dessa är en aning svårare än de tre första. En vacker dag kommer jag att sitta i fönstret och spela ljuva melodier.

Inga kommentarer: